Hudba v pozadí je jedným z mnohých faktorov, ktoré dopĺňajú a ovplyvňujú celkovú atmosféru predajne. Ak sa zákazník cíti v obchode príjemne, tak jeho čas strávený v tomto obchode sa predĺži a tým sa zvýši aj pravdepodobnosť nákupu.
Ozvučenie nielen spríjemňuje atmosféru v predajni, ale aj dáva možnosť informovať zákazníka o rôznych novinkách alebo zľavách a týmto spôsobom tiež ovplyvňuje konanie zákazníka. Ak uvažujete o ozvučení predajne, tak tento článok vám pomôže zorientovať sa v tejto problematike.
1. Pred realizáciou sa poraďte s odborníkom. Vypočujte si jeho návrhy. Nie preto, aby ste ich do bodky dodržali, ale preto, aby ste vedeli, aké máte možnosti. Z nich si potom vy vyberiete tú najlepšiu.
2. Používajte len reproduktory určené na reprodukciu hudby, nie také čo sú určené na hlásenie.
3. Ak chcete mať v predajni dobrý zvuk za primeranú cenu, nevyberajte reproduktory podľa parametrov alebo značky, ale reálne si ich vypočujte. Pre reproduktory platí: „Lepšie raz počuť ako 100x o ňom čítať.“
4. Zvážte či by ozvučenie nemalo byť doplnené aj o obrazovky. Sila spojenia obrazu a zvuku sa pri reklamách znásobuje. Takto dáte nakupujúcim aj informácie, ktoré by inak nezískali. Napríklad pre manželov čakajúcich pri kabínkach nápady na vianočné darčeky.
5. Pri výbere prehrávačov a zosilňovačov dbajte na jednoduchosť ovládania. Čím má zariadenie menej ovládacích prvkov, tým menšie chyby narobí nekvalifikovaná obsluha.
6. Pri výbere hudby a jej hlasitosti pamätajte, že hudobný štýl a hlasitosť hudby sa musia hodiť k typu obchodu. Iný štýl hudby je vhodný v predajniach športových potrieb a iný v parfumérii, potravinách a pod.
Výber vhodných reproduktorov je závislý od:
1. umiestnenia reproduktorov
2. veľkosti predajne
3. požadovanej kvality, ceny, tvaru a farby.
Ak je v celej predajni sadrokartonový strop, najefektívnejšie je použitie stropných reproduktorov.
Pre malé predajne do 100 m² odporúčame 8 Ohmové reproduktory CM1008D, CM608, PC 6, . Kto je ochotný si za kvalitu priplatiť a požaduje kvalitný zvuk, dá si HPRO650.
Pre predajne od 100 do 200 m² odporúčame reproduktory zapojené na 16 Ohm svorku CMX20DT, CM6T. Pre ozaj veľké predajne sú vhodné 100 V odbočky reproduktorov CMX20DT, PCR 8T, CMX20T, PCR 5T alebo CM6T.
Ak sú v obchode len ostrovy sádrokartonového stropu, ktoré nie sú zo strán uzavreté, potrebujete stropné reproduktory ktoré sú zhora uzavreté. Pre malé predajne a vysokú kvalitu zvuku by sme odporučili reproduktory CM4 doplnené o subwoofery SUBLIME. Pre veľké predajne odporúčame reproduktory PC 4HP doplnené o subwoofery SUBLIME.
Ak je strop predajne otvorený, máte dve možnosti: buď reproduktory namontujete na steny (OVO5, VIVA5, MASK6, iPlay5) alebo zhora spustíte závesné reproduktory, ktoré budú visieť asi vo výške 3 m (SL 20, SPH 16, SL30). Opäť platí že, na menšie predajne používame nizkoimpedančné reproduktory (4-16 Ohm) a na veľké predajne 100 V reproduktory. Ak chceme zlepšiť kvalitu hudby na basoch, doplníme závesné reproduktory o vhodný subwoofer napr. SUBA165, SUB 2, alebo SUBLIME.
1. Na prehrávanie náladovej hudby sú vhodné prehrávače iEast AudioCast Pro M50, PCR3000RMKIII...
2. Hlásenia zabezpečíme pomocou mikrofónov MICPAT-D, PAGE STATION...
3. Reklamy a oznámenia spúšťané automaticky prehrajú (D201 RQ/MP3, NP-2)
Môžete nastaviť prehratie viacerých reklám a oznamov. Vy len nastavíte čas, kedy má byť ktorá správa prehratá a systém sa už sám postará o ich prehratie, prípadne aj o zapnutie zosilňovača.
Ak máte sieť predajní a chcete si vo všetkých udržať určitý štandard, najlepším riešením je systém, ktorý vám umožňuje z jedného miesta spravovať nielen zvuk, ale aj obrazové informácie, ktoré bežia vo vašich predajniach na reklamných obrazovkách. Takýto komfort vám vieme zabezpečiť.
A už zostáva len vybrať vhodný zosilňovač.
Ak nie ste odborník na audiotechniku, najlepšie je nechať špecifikáciu zosilňovača na odborníka. Vy mu len musíte povedať:
Koľko vstupov má zosilňovač mať. Napríklad: potrebujem vstupy pre CD, rádio, prehrávač reklamných spotov a pre mikrofón na hlásenia.
Aby sme vám uľahčili situáciu, pripravili sme pre vás niekoľko riešení ozvučenia predajne.
Tieto riešenia si viete pozrieť a prípadne aj upraviť tu.
Ak vám nevyhovuje ani jedn z týchto riešení, napíšte nám a my vám vypracujeme návrh vhodného ozvučenia. V zložitejších prípadoch vypracujeme návrh po obhliadke priestoru.
Upozornenie!
V prípadoch, keď je v priestoroch predajne namontovaná HSP (evakuačný rozhlas), je potrebné zabezpečiť odpínanie ozvučenia počas vyhlasovania evakuačných správ.
Luxury Mall Slovakia je exkluzívny outlet s tými najzvučnejšími menami módnych tvorcov. Ozvučenie predajne je dielom Proelingu. Použili sme zosilňovač MA120, zdroj hudby PMR4000R, guľové závesné reproduktory SL 20 a subwoofer SUBA165.
Na ozvučenie predajne sme sa rozhodli použiť subwoofer AMC SUB 2, zosilňovač Concept1 a sedem pekných oválnych reproduktorov OVO3T. Vzniklo tak ozvučenie s dobrým pomerom cena/výkon. Proeling zabezpečil dodávku komponentov, prepojovacích káblov aj návrh riešenia.
© 2024 Proeling s.r.o.